26 Ekim 2010

Yavru Köpeği Olanlar İçin Detaylarıyla Tuvalet Eğitimi Tecrübelerimiz ve Çözümler

                      Konumuz tuvalet eğitimi ve bu süreçte yaşadıklarımız.. Eğer yavru köpek sahibiyseniz yada almayı düşünüyorsanız biraz sabır ve biraz vakit harcayarak bu süreci zahmetsizce atlatabilirsiniz. Ama nasıl?             
                      Geçen pazar koruda yaptığımız yürüyüş sırasında yedi aylık dişi bir Golden sahibi çiftle karşılaştık. Konuşulan ilk konu tuvalet eğitimiydi. Biz yeni yeni dışarda eğitime geçmiştik. Ve onlarda üşendiklerini söyleyerek, dışarı çıkartmadıkları için hala balkonda gazete kağıdıyla tuvalet olayını yürüttüklerini söyledikler. Bunu duyunca tabii biraz gözüm korkmadı değil. Ama dediğim gibi biraz vakit ayırarak bu sorunu kolayca çözdük. Belki başta evde belirlenen yere
 tuvalet yapması daha az zahmetli gözükebilir, ama büyümeyisiyle birlikte sorun dahada büyüyecek çünkü yetişkin köpeklerin tuvaleti yavruya oranla çok daha ağır kokacaktır.
                    Bu arada kesinlikle söyleyebilirimki tuvalet eğitimi davranış problemlerinide büyük ölçüde azaltmaya yardımcı oluyor. Belki başta zahmetli görünen ve sürekli yarına ertelenen bu eğitim için hemen şimdi adım atmaya başlamanız gerekir.
                   Şimdi gelelim bizim nasıl bir yol izlediğimize. Roxy eve geldiğinden beri hep balkona çıkıyordu, bu sürece gelene kadar tabiiki evde de kazalar yaşadık. Balkon kapısı 24 saat açık olmak zorundaydı. Yaz döneminde olduğu için bu durum problem yaratmadı (evin her gün temizlenmesi dışında), ama artık havalar soğuduğu için  kapıyı kapatmak zorunda kaldık. Zaten öyle böyle derken yaklaşık 2-3 ay gibi bir süre geçiyor ve bu süre zarfında az çok ne zaman tuvaletini yapacağını kestirebiliyorsunuz. Yavrular gelişim döneminde oldukları için kasları gevşektir ve tuvaleti geldiği zaman tutamayacaktır. Her yemekten sonra, her oyundan sonra ve her uykudan kalktığında ihtiyacını giderme gereksinimi duyacaktır. Ama bu sürece dört aydan sonra el koymazsanız köpeğiniz nasıl olsa her tuvaleti geldiğinde ihtiyacını karşılayabildiği için tuvaletini tutmayı öğrenemeyecektir.
                    Ben önce gazete kağıtlarını kaldırmakla işe başladım. Tuvaletini yaptığı yeri, hiç kokusunu alamayacak şekilde temizledim ve balkon kapısını kapattım. Böylelikle ilk adımı atmış oldum. Bu adımı gece, o uyurken atmanızı tavsiye ederim. Ve sabah kaçta uyanıyorsa elinizi çabuk tutup ondan önce uyanmanız gerekir ki, uyandığı anda çişini yapmak isteyecek, siz buna fırsat vermeden mamasını yedikten  hemen sonra bekletmeden, dışarı çıkarmalısınız. Tuvaletini yapma komutunu sözel olarak etiketlerseniz özellikle yağmurlu günlerde, soğuk havalarda dışarda daha az beklemenizi sağlarsınız. En çok kullanılan komutlar ''çabuk ol'', ''yap'', ''işine bak'' gibi komutlardır, ama siz kendi komutunuzuda belirleyebilirsiniz. Ben ''hadi yap''diyerek alıştırdım. Ardından bolca sevgi, aferin ve en sevdiği ödülleri verdim(haşlanmış sosis, balık kraker gibi).
Bu arada suyunu belirli aralıklarla önüne koydum. İlk eğitim günümüzde eve yapmasına fırsat vermemek için iki saatte bir dışarı çıktık. İkinci gün sabah kalktığında ilk defa mamadan önce çiş yapmamış yani tutması gerektiğini anlamıştı. Bir kaç gün, günde 5-6 defa dışarı çıktık. Şu anda ise 3-4 defaya kadar düştük. Sabah,öğle,akşam ve gece uyumadan önce...  Mamasını ise sabah ve akşam olmak üzere iki defa veriyoruz. Çok daha uzun süreceğini sandığım bu durumun, çabucak düzene girdiğini görmekse harika oldu, öyleki artık iyice çıldırmış durumdaydım, rahat bir nefes aldım.

                   Dışarda tuvalet eğitimine geçtiğimizden bu yana  olumsuz davranışlarının değiştiğini söylemiştim.Bir sonraki yazımda da önceliği bu konuya vereceğim... Umarım bilgiler yararlı olur.
                   
                  - Herkese Bol Şans

İpucu: Evde gazete yada kağıt kullanmak, köpeğinize içeride tuvalet yapmanın emniyetli olacağı izlenimini yaratır.Bunlardan vazgeçmeniz halinde ona alışkanlık kazandırmak için sık sık dışarıya çıkarmanız ve evdeyken daha dikkatli gözlemlemeniz gerekir.  

      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

bunlarda ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...