18 Ekim 2010

Roxy ile Sakin Yürüme Seanslarımız ve Yaşadıklarımız

                  Köpekler evden dışarıya çıkacaklarını anladıkları anda çok heyecanlanırlar. Bunun sebebi evde kaldıkları süre içinde biriken enerjileridir. Bunu keşfettiğimden bu yana her şey daha da kolaylaştı.
                 Roxye verdiğim öncelikli eğitim dışarıda, tasma ile sakin yürümesi. Her ne kadar şu an bu konuda yolun çok başında olsakta iki hafta içerisinde epey ilerleme kaydettik. Zaten Roxyinin yanımda sakin yürümesini beklemiyorum, zira daha bugün beş aylık oldu. Sürekli gördüklerini keşfetmenin dayanılmaz cazibesi onda meraklılık uyandırdığı için dikkatini çekmek pekte kolay olmuyor. Ama ben yinede bu sorunun önüne geçmek için bazı taktikler keşfettim. Dışarı çıkarken çok heyecanlanmaması için  kapıyı açmadan önce Roxye 'otur' komutu veriyorum. Sakinleştiği anda ancak dışarı çıkmasına izin veriyorum.Tabii bu aşamadan sonra çekme olayı başlıyor zaten.Sonra bahçemizdeki kapalı sahaya giriyoruz ve
orda 'git getir' oynuyoruz. Burda Roxyi yürütmeden önce bir güzel enerjisini attırıyorum. Yorulduktan yada ilgisi dağıldıktan sonra birazda eğitim komutlarımızı serpiştiriyoruz araya.Ve sonrasında yürüyüşe çıkıyoruz. Çekmeye başladığı anda duruyorum ve bekliyorum.Oda 'gelmiyormusun' der gibi baktığı anda yönümü değiştirerek yürümeye başlıyorum.Özellikle bunu çok sık yapıyorum ve genelde tempolu yürüyorum.Ancak o zaman 'şimdi nereye gidiceğiz' merakı uyandığı için dikkatini vermesini sağlayabiliyorum.İki haftadır rutin yürüme seansımız bu.İlk günlere oranla daha iyiyiz..Dün bir-iki saat oyun sonrası çok yorulduğu için yanımda çok güzel yürüdü.Gerçekten yürüdüğümüzü o zaman anladım. Çekiştirdiği zaman yürüyüş işkenceye dönüşüyor ve hal böyle oluncada bir an önce eve gitmek istiyordum. Keşke hep böyle yürüsek ooooo saatlerce dışarıda durabilirim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

bunlarda ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...